Enigma no. 64.

Az Enigma 64. száma a vizuális retorika fiatal tudományágának alapszövegeit közli Blaskó Ágnes és Margitházi Beja válogatásában. Keith Kenney és Linda M. Scott „A vizuális retorika irodalmának áttekintése” című, a diszciplínába bevezető szövege arra vállalkozik, hogy olvasmányos módon demonstrálja, illetve kategorizálja a vizuális retorikai elemzések lehetséges megközelítéseit. A következő tanulmány a tudományág egyik klasszikusának fontos írása: Kenneth Burke az embert szimbólumhasználó állatként meghatározó definíciója ebben a magyarra eddig le nem fordított szövegében szerepel először. Az összeállításban szerepelnek még olyan analitikus esettanulmányok, melyek különböző típusú retorikai elemzésekre mutatnak példát. Greg Dickinson a Starbucks kávézók imidzsének, architektúrájának, színhasználatának, designjának retorikai értelmezése során a természetesség és hitelesség problémáját elemzi; Stuart Kaplan írása pedig a verbális és a vizuális metafora típusait veti össze, miközben röviden áttekinti a vonatkozó irodalmat és egy igen praktikus elemzési módszert kínál fel a képi metaforák beazonosítására és strukturális felfejtésére. A tematikus számot záró vizuális retorikai bibliográfia a túlnyomóan angol nyelvű szakirodalmi tételek mellett magyar szerzők vonatkozó munkáit is tartalmazza.